Az első mindig mindenből emlékezetes. Biztosan így van ez a bajnoki címekkel is. Erről és más fontos dolgokról beszélgettem, versenyzőink közül először Horváth Zsoltival, a 2009-es abszolút elsővel.
És ezt hol máshol tehetnénk meg, mint a Racing Club Cafe-ban, melynek tulajdonosa.
A hely hangulata ideális egy ilyen találkozóra, hisz a falakból is motorsport árad (higgyétek el szó szerint, mert míg mi az emeleten ücsörgünk, addig a földszintről felszűrődik egy versenyautó hangja amint épp teljesítményt mérnek).
Tavaly októberben zárult le az előző versenyszezon. Mi mindent csináltál azóta?
Horváth Zsolt: Egész télen dolgoztam, de karácsony előtt azért eljutottunk egy kicsit nyaralni a feleségemmel Évivel, és a két fiammal Bencével és Bálinttal.
Apropó fiúk. Bálint, aki ugyan még csak most töltötte be első életévét, már tavaly feltűnően érdeklődött az autók és a motorok, de talán leginkább a motorok iránt. Ez változott azóta vagy ő lesz a Ferrari következő pilótája?
H.Zs.: Továbbra is fennáll az érdeklődés, de nem hiszem, hogy utánam ő vezeti majd ezt az autót. Mire ez az idő eljön már remélem öreg autó lesz ahogy én is, és veterán versenyeken indulhatok vele.
Bálintnak inkább a motorok tetszenek. Persze én jobban örülnék, ha autózna, de ezzel még ráérünk foglalkozni. Sajnos a nagyobbik fiam sem igazán kacsintgat az autóversenyzés felé, inkább a számítógépek világa vonzza.
Azt már tudjuk, hogy önként soha nem szállsz ki a versenyautóból, de hogyan kezdődött? Már a csattogós lepkéd is benzines volt? Az autó gyerekkori szerelem?
H.Zs. (a válasz alatt úgy mosolyog mint egy kamasz): Igen persze! Már 12-13 éves koromban megvolt ez a rajongás, még autószerelő iskolát is végeztem. Imádom az autókat és mindent ami velük kapcsolatos.
Ha már versenyautó, melyik volt az első?
H.Zs.: Egy „saját reszelésű” Trabant a 80’- as évek végén. Amikor taxiztam ezzel streetracing- eltünk. Bár akkor még nem így hívták. Az első „igazi” versenyautóm pedig kis szünet után, 2003- ban egy 1- es Golf volt. Ekkor ismerkedtem meg a Robival, és együtt szlalomoztunk.
2009- ben Abszolút Magyar Bajnok és a Nagytúraautó kategória Bajnoka voltál egy Ferrari F430- al. Milyen állomásai voltak a pályafutásodnak a Trabant és a Ferrari között?
H.Zs.: Mint sokan mások, én is márkakupákban - Opel Astra, Renault Clio - szerepeltem, majd egy kupás Seattal és egy másik változatból való Seat Leonnal mentem egy évig. Ezután vettem meg a Ferrarit 2008. végén és ugye jelenleg is ezzel versenyzem.
A második változatos Seat-ot megtartottad, most is a műhelyben áll. Mi lesz a sorsa?
(A kérdés közben két kávé érkezik, melyek egy pillanatra mindkettőnk figyelmét elterelik.)
H.Zs.: Semmiképpen nem adom el. Már nagyon a szívemhez nőtt és sok pénzt is költöttem rá. Talán éppen a fiam fog rajta megtanulni versenyezni.
A Seat-os időkben azt mondtad, hogy a Ferrari az álmod. Ez azóta teljesült. Van új álmod vagy inkább ezt élvezed ki amennyire lehet?
H.Zs.: Mindig ez volt az álmom, most benne élek. Ugyanakkor jövőre jön ki a Ferrari 458 Italia, (nevet) nem mondom, hogy ez lesz a következő, de ha jól alakulnak a dolgaim és 2- 3 év múlva jó áron tudok majd venni egy 1 éveset, még az is meglehet, hogy váltok. Azonban ha váltás lesz, akkor is mindenképpen Ferrariban gondolkodom.
Az eddigi versenyautóid közül melyik volt a legrosszabb?
H.Zs.: A kupás Clio.
Hogyan tudnád összehasonlítani a Ferrarival?
H.Zs.: Egyrészt mondjuk ki, a Ferrari jobb autó, ez tény. Másrészt a kezelhetősége is messze túlszárnyalja a Clio-ét. Ez olyan „Gentlemen driver”-es autó, tehát nagyon komfortos. ABS-szel és kormányváltóval rendelkezik, nagyon könnyen vezethető. Nekem például kifejezetten fekszik a komoly túlsúlyom és a korom miatt is. Egyszóval kényelmes, 5-6 órán keresztül is tudnám vezetni, mert nem okoz jelentős fizikai megterhelést.
Hogyan kell vezetni egy Ferrarit? Milyen mentalitással?
H.Zs.: Én egyáltalán nem vagyok agresszív típus, kímélem az autót. Nem csak azért, mert az enyém és így óvom a pénztárcámat. A féket erőteljesen használom, kopik is gyakran, de nem megyek bele meggondolatlan, hirtelen döntésekbe, előzésekbe. Inkább kivárom, amíg eljön az én időm
Rácz Pisti egyszer azt mondta, hogy „a stabon vagy keményíteni vagy puhítani kell”. Ez azóta szállóigévé nőtte ki magát. Hogy látod, a Ferrarit már sikerült igazán rád állítani?
H.Zs.: Biztos vagyok benne, hogy a futóműállításban még van pár tized, vagy akár egy másodperc is. Azonban eddig még ezt a beállítást sem sikerült maximálisan kiautóznom. Ha már azt érzem, hogy így tudok nagyon stabilan, konstans jó időt menni, akkor is ha álmomból keltenek fel, akkor még állítunk rajta. Jelenleg ezzel a futóművel kezelhető az autó, a gumik kopása is ezt igazolja. Azokon a pályákon ahol eddig megfordultunk, ez egy jó közepes beállításnak bizonyult.
De most jön két új helyszín, Salzburgring és Slovakia Ring. Mi lesz a beállításokkal? És Veled? Könnyen rögzülnek benned a kanyarok, az ideális ívek, vagy szükséged lesz külön felkészülésre is?
H.Zs.: Az autóval biztos nem lesz gond. Az az igazság, hogy én elég nehezen tanulok új dolgokat, tehát érdekes lesz és kihívás is egyben. Mindig lassan, fokozatosan építem fel magamban a pályát, tehát biztos kell pár edzés mindkét helyszínen ahhoz, hogy megfelelően begyakoroljam, megszokjam őket.
2010-ben te vagy a címvédő a bajnokságban. Mi lehet a siker záloga ebben az évben? Csak nem a 10-10-10-es bűvös számkombináció?
(nevet) Robival megbeszéltük, hogy a télen 10 kilót faragunk a súlyomból, 10 kilót a kocsiéból és 10 lóerővel növeljük a motor teljesítményét. Ebből utóbbi kettő már megtörtént, egyedül az én részemmel vannak problémák. Ezen dolgozom folyamatosan: speciális étrend szerint eszem és a héten elkezdek személyi edzővel tréningezni. A nyitó versenyig biztos nem lesz meg a 10 kiló mínusz, de nem szeretném elsietni. Inkább lassú és tartós súlycsökkenést szeretnék elérni, valamint jó kondícióban lenni.
Végül a mindenkinek egyformán feltett villámkérdések
Mi jut először eszedbe az alábbi szavakról?:
- alkohol - buli
- piros - Ferrari
- lendület - versenyautó
- mozi - belsőkamerás felvétel
- pihenés - wellness
- hal - hekk
- kitartás - az nincs
- tűsarok - jó csaj
- nyomatékkulcs - szervizcsapat
- precizitás - autóvezetés
- 90-60-90 - egy jó nő
- processzor - számítógép
- 225/ 50 R16 - versenyabroncs
- győzelem - autóversenyzés
- család - gyerekeim, feleségem
(2010.március 10.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.