Interjú Dr. Grigalek Gáborral

Címkék: csapat versenyzők

2010.03.20. 10:49

Sikerült kihasználni a minimumvizsga által kínált lehetőséget és leültünk beszélgetni Dr. Grigalek Gáborral. Az elején kicsit tartottam ettől a szituációtól, mert ugye már jó pár éves az ismeretségünk, ám magántermészetű dolgokról csak igen ritkán beszélünk.

Éhes emberrel nem a legkönnyebb interjút készíteni, de szerencsére Doki úriember és amíg megérkezik a vacsorája, készségesen felelgetett az autóról és a családról feltett kérdéseimre.

Próbálok rögtön az elején a kedvében járni: Jól nézel ki, úgy is érzed magad? 

- Igen, köszönöm jól.

Jön a következő  ez mindig beválik kérdés,  ami megnyitja még a legzárkózottabb férfiember szívét is, hát még ha két ilyen bűbájos kislány apukájáról van szó:
Na és a család? 

- Ők még jobban.

Érzem jó az irány, tovább ütöm a vasat amíg meleg, de az is lehet, hogy tizenkilencre lapot húzok:
Terveztek harmadik babát? 

- Nem, most párosan szép az élet.  

Na, nyert ügyem van, most már nevet is, hát akkor vágjunk bele:
Fiú örökös nélkül ki folytatja a versenyzést, hiszen eddig két kislányod van. 

- Majd a lányok, végül is emancipáció van, egyenjogúság. 

Érdeklődnek ők is az autósport iránt vagy csak szurkolnak? Valamit sejtet, hogy mindig elkísérnek a versenyekre.  

 - Is- is. A kicsikről nehéz elmondani, hogy szeretik vagy nem. Tény, hogy a lányaim inkább vonatoznak, mint babáznak. A nagyobbik a játékboltban utoljára egy helikopter és egy Barbie baba között gondolkodott, de egyértelmű, hogy a rendőrségi helikoptert vittük haza. Úgy érzem, nem lesz gond. Még az is lehet, hogy egyszer kipróbálja versenyzést.
A párom kifejezetten szereti a versenyeket. Autószerelő dinasztiából származik. Annak idején ő is gondolkodott az Astra kupában, csak nem tudta megoldani.  

Most nem gondolkodik versenyzésben? 

- Nem, már csak a gyerekek miatt sem. Egyébként pedig volt egy nyaki gerincműtéte és emiatt nem is engedném.  

Te azonban az évek során nagyon sokféle autóban kipróbáltad már magad. Hogyan kezdődött? 

- Nagyon rég bekattant már nekem, csak sokáig nem volt rá  pénzem. Olyan gyerekkori dolog.  

Akkor először munka, család aztán a versenyzés? 

- Pontosan, amikor lehetőségem nyílt rá belevágtam.  

Mik voltak legfontosabb állomásai annak a folyamatnak, hogy eljutottál ide, a Renault Clio- hoz? 

- Astrával kezdtem. 2-3 évig mentem vele, amíg elértem egy összetett 2. helyet. Aztán a V6 Clio-val, Alfa Romeo-val, M3 BMW-vel és a német bajnokságban is próbálkoztam. Egyik évben egy kupás Clio-val versenyeztem a Forma-1 betétfutamán a Hungaroringen, valamint a Ferrari Challenge sorozatot és a Suzuki Swift Kupát is megjártam már. Most ugye az 1,6-os Clio-m van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok mindent kipróbáltál. Volt olyan autó amire azt mondanád, hogy az volt a legrosszabb? 

- Nem. Én minden autót szeretek. Mindegyiknek van valamilyen egyénisége, amit meg kell tanulni. Vezethetetlen nincs. Mondjuk rosszul beállított az van, de vezethetetlennel még nem találkoztam. Olyan előfordult ugyan, hogy műszakilag nem volt jól felkészítve egy autó, de nekem amúgy mindegy milyen a kocsi.  

Van olyan autó/kategória amiben szeretnél versenyezni? 

- Persze. Én mindent kipróbálnék egyszer, mondjuk a nyitott autókat már nem, ahhoz már öregember vagyok. (nevet) De túraautó kategóriában bármit nagyon szívesen: egy DTM- es autót vagy eljutni a GT1- es kategóriába, szóval vannak ilyen elérhetetlen vágyak. Szerintem minden autóversenyző álma, hogy ezeket egyszer kipróbálja.  

És mit tartasz maximum elérhető célnak? 

- Nincs különösebben ilyen. Ez az 1,6-os most jó kategória, a válság éveiben pedig költségkímélő is. Ha esetleg úgy alakul, hogy a következő évben még tovább romlik a magyar bajnokság, még kevesebb verseny lesz és nem lesz igazán alternatíva, valószínű elmegyek a német hosszú távú bajnokságba egy évre. Ott 10 verseny van melyek 4 órásak, és egy 24 órás. Az komplettebb is és pár versenyt egyedül szeretnék megcsinálni. Egyhuzamban levezetni négy órát, az ami most izgat, hogy képes vagyok-e rá. 

Tavaly nagy küzdelmek voltak a bajnokságban. Második lettél az F-1600-ban. Mire számítasz idén a megújult, átalakult autóval?

- A motor nem lesz erősebb, ezt tudjuk, szóval nem lesz sok jelentősége. Sok minden attól függ, hogy az ellenfelek milyen autót állítanak fel a pályára. Lóerőben sok ledolgozni valónk van, majd meglátjuk hoznak-e annyit a változtatások, amennyit várunk tőlük. 

Mit vársz a 2010-es versenyszezontól? 

- Elsősorban végig kellene menni minden versenyen, ez nagyon fontos. Aztán ha az elején kiderülnek az erőviszonyok és van értelme, akkor nem fogunk spórolni semmin. Se a gumikon, se semmi máson. Tavaly tényleg mindenen spóroltunk, amin lehetett, mert túl nagy volt a differencia. Nem volt jelentősége. Ha most lesz, akkor megadjuk a módját. Mindenesetre jó lenne megnyerni a kategóriát.   

Idén a megszokott és már-már unalomig ismertek mellett,  két új pálya is szerepel a versenynaptárban. Mit gondolsz erről?  

- Sajnos a kiskunlacházi szlalom nincs benne a programban, pedig én azt nagyon szeretem.
Az új pályák remélem olyan szempontból segítenek, hogy nem tudnak egyesek olyan mennyiségben edzeni, mint például a hungaroringen, így ez talán visszavesz a motorerőből és az extra edzéslehetőségekből adódó előnyökből.

A sprint versenyeken nagyon fontos a motorerő, a hosszú távú versenyeken a jó  fogyasztás és a  megbízhatóság talán fontosabb. Endurance versenyek szerepelnek az idei terveid között? 

- Ha tehetném, csak azokon mennék. Nekem ott van igazán előnyöm. Öregebb vagyok, megfontoltabb, és nem fáradok el.  A sprintversenyek a bevállalós fiataloké, az én világom inkább a hosszú távú versenyek. Ilyenen bárhol bármennyit elvállalnék.  

És végre megjött a vacsorája, szóval békén is hagyom. Ő boldog, hogy végre ehet néhány falatot, én a jól végzett munka tudatának örömével távozom. De mégsem! Már emeli a szájához a kanalat mikor eszembe villan: a kötelező kérdéseket még nem tettem fel, de ahogy az arcára nézek, úgy döntök, hagyom is inkább, majd e-mailben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proexsport.blog.hu/api/trackback/id/tr731854165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása